Поурочно-тематичне планування з української мови для учнів 10,11 груп
(на період карантину з 12.03.20-03.04.20)


26
Основні правила вимови голосних  та приголосних звуків
§ 24-25 впр.5,7
27
Наголос. Основні правила наголошування слів
§ 26-27 впр.3.
28
Варіантне наголошування слів. Словорозрізнювальний, форморозрізнювальний і діалектний наголоси
§26-27 впр. 7, §24-27 (повторити)
                                                                                                                                                                                                                                                     
Українська мова (Авраменко) 10 клас 2018-https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html
·                                                                                                                                60
·                   1
·                   2
·                   3
·                   4
·                   5




Поурочно-тематичне планування з української мови для учнів 13 групи
(на період карантину з 12.03.20-03.04.20)

28
Варіантне наголошування слів. Словорозрізнювальний, форморозрізнювальний і діалектний наголоси
§26-27 впр. 7, §24-27 (повторити)
29
Контрольна робота №2. Орфоепічна норма (тест)
Впр.5 (ст.81)
Орфографічна норма

30
Орфограма. Орфографічна помилка. Принципи української орфографії .Ненаголошені е, и в корені слова. Апостроф.
§28 впр.7
31
Контрольне есе на тему “Наголос – душа клова” (або на іншу тему, визначену вчителем)
Написати есе на задану тему
  
Українська мова (Авраменко) 10 клас 2018-https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html


Поурочно-тематичне планування з української мови для учнів 14 групи
(на період карантину з 12.03.20-03.04.20)
37
Правопис префіксів і суфіксів
§35-36 впр.5,7
38
Уживання великої літери
§37-38 впр.5,7
39
Правила перенесення слів із рядка в рядок. Графічні скорочення.
§39-40 впр.5.7
40
РМ. Контрольне есе про явище природи, що викликає найбільше захоплення й здивування
Написати есе про цікаве явище природи: грозу,північне сяйво,веселката ін.

Українська мова (Авраменко) 10 клас 2018-https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html



Поурочно-тематичне планування з української мови для учнів 20 групи
(на період карантину з 12.03.20-03.04.20)
22
Творення й відмінювання імен по батькові
§ 57-58 впр.5,7
23
РМ. Усний переказ тексту публіцистичного стилю
§ 48-58 повт.
24
Контрольна робота №4. Морфологічна норма (тест)
Виконати завдання впр.5 (ст.177),впр..5 ст.180-181,впр.5 ст173-174
 
Українська мова (Авраменко) 10 клас 2018-https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html



Поурочно-тематичне планування з української мови для учнів 21 групи
(на період карантину з 12.03.20-03.04.20)
25
Суперечка як вид комунікації. Різновиди суперечки. Правила ведення суперечки
§59-60,впр.3,7.
26
Теза й аргументи
§60-61впр.5,7.
27
РМ. Контрольне есе за змістом висловів народної мудрості (за вибором учителя)
Написати есе за змістом народного прислів’я чи приказки

Українська мова (Авраменко) 10 клас 2018-https://pidruchnyk.com.ua/1168-ukrainska-mova-10-klas-avramenko.html




Поурочно-тематичне планування з української мови для учнів 24 групи
(на період карантину з 12.03.20-03.04.20)
41
Практична риторика. Риторичні фігури (звернення, порівняння).
§6-7 впр.1,6
42
Тренувальні вправи.
Впр.3 ст.20  впр.4 ст.16
43
Контрольна робота № 1 «Тропи й риторичні фігури»: тестування, виконання завдань.
Письмово виконати завдання впр.5 ст.21, впр.5 ст.16,17
44
Контрольне есе про заповітну мрію.
Написати есе
Морфологічна норма

45
Прикметник. Відмінкові закінчення прикметників.
§8 впр.5,7
46
Вищий і найвищий ступені порівняння прикметників.
§9-10 впр.5,6
47
Синонімічні способи вираження різного ступеня ознаки, використання прислівників дуже, вельми, занадто, мало, вкрай, зовсім, особливо, трохи, дещо, злегка та ін., вживання прикметникових суфіксів і префіксів зі значенням суб’єктивної оцінки (величезний, манюсінький, тонкуватий, завеликий, старенький, предобрий).
§9-10  впр7(2)
48
Прислівник. Ступені порівняння.
§9-10  впр.3

Українська мова (Авраменко) 11 клас-https://pidruchnyk.com.ua/1239-ukrainska-mova-11-klas-avramenko.html

·                                                                                                                                60





Поурочно-тематичне планування з української мови для учнів 34 групи
(на період карантину з 12.03.20-03.04.20)

31
Контрольний диктант. Контрольне аудіювання тексту художнього стилю
Виконати аудіювання тексту після тем
32
Аналіз контрольного диктанту. Основні види роботи з текстом (редагування, скорочення доповнення  тощо)
Впр.208
33
Контрольна робота.
Виконати контрольну роботу після тем
34
Урок мовленнєвого розвитку. Ділові папери. Резюме.
Написати резюме
35
Підсумковий урок.


Українська мова 10 клас О.В. Заболотний, В.В. Заболотний (2010 рік)- https://vshkole.com/10-klass/uchebniki/ukrayinska-mova/ov-zabolotnij-vv-zabolotnij-2010




урок 31.Аудіювання тексту художнього стилю



Барвінок хрещатий
Ще за тих часів, коли в Карпатах люди поклонялись язичницьким богам, теплої купальської ночі молодь бавилася біля яскравої ватри. А потім дівчата, співаючи, опускали в швидкі води Черемоша барвисті вінки. Нехай пливуть до милого, хай причарують його серце навіки, хай зв’яжуть серця вірним коханням на все життя.
Однієї такої ночі дівчата плели вінки, слухаючи пісню хвиль Черемоша, ловлячи голоси ставних легінів, котрі гуляли на березі ріки.
Ось вінки і сплетені. Лунко сміючись, веселою ватагою побігли юні чарівниці до Черемоша, аби кинути вінки на воду. Пливіть, мовляв, віночки, до щасливого берега кохання!
Лише Лади, наймолодшої і найвродливішої, не було серед дівчат. Вона так захопилася збиранням квітів, що забрела далеко в ліс та й заблукала.
Злякалася Лада, опинившись сама-самісінька в нічному лісі. Почала гукати, кликати своїх подруг. Та дарма, лиш таємниче відлуння відгукувалося на її голос.
А ніч, ця чудова купальська ніч, творила в лісі справжні дива: чулися голоси якихось незнаних птахів, на галявині, що світилася феєричним сяйвом, завели свій танок лісові дівчата-мавки. А під темними кущами розквітали небачені квіти. Вони розкривали свої ніжні пелюстки і сяяли сріблясто, манили до себе, ніби обіцяючи розкрити якусь незвідану таємницю.
Нахилилася Лада, зірвала квітку, вплела до свого барвистого вінка. І сталося диво: засвітився вінок голубуватим світлом. Замість різнобарвних лісових квітів постали у вінку темно-зелені гладенькі листочки, а з-поміж них виглянули ніжно-блакитні п’ятипелюсткові квіти.
І почула дівчина тихий голос, народжений нічним вітерцем:
— Пам’ятай, Ладо, що п’ять пелюсток цієї квітки — то п’ять засад щасливого подружнього життя. Запам’ятай їх і збережи в серці своєму на все життя: перша пелюстка — то краса, друга — ніжність, третя — незабутність, четверта — злагода, п’ята — вірність. Будь щаслива!..
Замовк голос, приліг вітерець між трав лісових, стало доокруж тихо-тихо.
І тоді якась невідома сила повела дівчину через ліс. Почало благословлятися на світ. Лада опинилася на крутому березі Черемоша.
Нікого там уже не було. Молодь давно додивлялась останні сни купальської ночі по своїх оселях.
Стояла Лада над Черемошем і все вагалася: чи кидати їй цей дивний вінок у кришталеві води, чи зберегти його для себе?
Незчулася, як підійшов до неї леґінь красний, торкнувся легенько рукою її плеча і мовив:
— Ти забарилася, Ладо, зі своїм вінком. Черемош його не прийме. Може, мені подаруєш той вінок?
Не промовила дівчина ні слова. Мовчки простягнула красному леґіню свій вінок.
А потім гойдалися дерева, сп’яніло плив зелений ліс, і радісно шепотіли хвилі Черемоша.
Вінок упав на траву, розсипався, розрісся веселими зеленими стьожками попід кущами, глянув на світ блакитними очима квіточок.
... Довге і щасливе життя прожила з того часу Лада зі своїм судженим, а молодь відтоді плете вінки з барвінку, аби не переводилося на нашій землі щасливе і вірне кохання.
А от обізнані люди з давнини і донині лікують барвінком серцеві недуги, бо люблячим серцем народжена ця ніколи не в’януча рослина.
Та хіба тільки серце?..
У XVIII сторіччі барвінок був дуже популярним, особливо серед шанувальників творчості видатного французького просвітителя Жан-Жака Руссо.
Ще юнаком Руссо переховувався від швейцарських властей у пані де Варан. Він закохався в неї і згодом вважав цей період свого життя найкращим.
Якось, коли вони разом подорожували в горах, милуючись природою, пані де Варан помітила в кущах якусь синеньку квіточку. Це був барвінок. Пані підійшла ближче і захоплено вигукнула: «Ах! Та це ж барвінок розцвів!» Руссо тоді майже не звернув на це уваги і пішов далі.
Через багато років, перебуваючи зі своїм другом Дюпейру в Швейцарії, він знову побачив у кущах барвінок. Щасливі роки, проведені з пані де Варан, знову воскресли в його пам’яті, і він сказав: «Ах! Та це ж барвінок розцвів!»
Цей радісний вигук вихопився у нього через 18 років після тої щасливої подорожі з пані де Варан. Вихопився тому, що ті хвилини щастя в його тяжкому житті були єдиними, які, за його ж словами, давали йому право говорити: «І я теж жив!»
Пізніше Жан-Жак Руссо згадав про барвінок у своєму автобіографічному творі «Сповідь». Книга зажила великої слави, а разом з нею росла і популярність загадкової квітки. Її вважали символом вічності і постійності, схилялися перед нею, оберігали. Та не тільки це прославило барвінок. Він приносить велику користь людям, позбавляючи їх від багатьох хвороб.
Барвінок застосовували в медицині з давніх часів, про нього як про лікувальний засіб згадували ще античні медики Пліній Старший і Діоскорид.
У Китай барвінок завезений з тропічної Америки і тут використовують його для лікування гіпертонії. В народній медицині Кавказу барвінок застосовують як в’яжучий, кровозупинний, ранозагоювальний засіб.
Нев’януча зелень барвінку та його витривалість у різних умовах привернули до себе увагу ще в середньовіччя. Рослині приписували чудодійну силу, вважали її символом вічності і незрадливості. В часи, коли панували марновірство, барвінок вважали талісманом, який оберігає від диявольської сили, від усякої нечисті та від злих відьомських чарувань. Барвінок вішали над вхідними дверима дому і ніколи не викидали на смітник, а тільки у воду, щоб він не загинув від спраги.
Барвінок розводять у садах та парках як декоративну рослину, причому виведені сорти мають золотисті та сріблясті листки, а також пухнасті (махрові) квіти. Ця вічнозелена рослина має стебло до 60 сантиметрів завдовжки, що лежить на землі. Листки супротивні, еліпсоподібні, блискучі, квітки темно-голубі, одиничні, на ніжках. Цвіте на весні і на початку літа (у травні–червні).
Хімічний склад барвінку вивчений недостатньо. Відомо, що рослина містить алкалоїди (вони впливають на організм людини гіпотензивною дією — знижують кров’яний тиск), урсолову кислоту, рутин та інші активні речовини. Треба зауважити, що рослина ця отруйна.( За народною легендою, 895 сл.)
Тести
1. Дівчата купальської ночі плели вінки задля того, щоб
а) причарувати серце коханого навіки;
б) розважитися;
в) пожартувати;
г) позмагатися в майстерності.
2. Наймолодшу і найвродливішу з дівчат звали
а) Купала;
б) Ляна;
в) Лада;
г) Яна.
3. Справжні дива в лісі творила
а) Лада;
б) природа;
в) Мавка;
г) купальська ніч.
4. Що символізували п’ять пелюсток ніжно-блакитних квітів у вінку?
а) п’ять счасливих днів;
б) п’ять засад щасливого подружнього життя;
в) вірність;
г) ніжність.
5.Лада н пустила вінок на воду ,бо
а) їй було його шкода;
б) забарилася зі своїм вінком;
в) хотіла подарувати судженому;
г) не вірила в чари купальської ночі.
6. Люди донині лікують барвінком
а) головний біль;
б) мозолі;
в) серцеві недуги;
г) хвороби шлунка.
7. Барвінок був дуже популярним у
а) у ХІІ ст.;
б) у ХІІІ ст.;
в) XV ст.;
г) ХVIII ст..
8. Радісний вигук « Ах! Та це ж барвінок розцвів!» вихопився в Жан-Жака Руссо після щасливої подорожі з пані де Варан
а) через 15 років;
б)через 16 років;
в) через 17 років;
г) через 18 років.
9. У якому автобіографічному творі Жан-Жак Руссо згадав барвінок?
а) «Відповідь»
б) «Сповідь»
в) «Спогад»
г) «Совість».
10. За будовою речення Замок голос, приліг вітерець між трав лісових, стало доокруж тихо-тихо
а) просте;
б) ускладнене;
в) складне;
г) просте, ускладнене однорідними членами.
11. Заголовок тексту відображає
а) мету;
б) тему;
в) головну думку;
г) тип мовлення.
12. Тип мовлення цього тексту
а) розповідь з елементами опису;
б) опис;
в) розповідь;
г) міркування.



урок 33. Контрольна робота


 Виконання тестових завдань.
ВАРІАНТ І
1. Укажіть рядок, де всі сполучення слів — словосполучення.
А Дзвін шабель, моя Україна, сонцем осяяна;
Б пісня солов’їна, синь гаїв, шепіт і зітхання;
В міниться і лине, снишся мені, на воді;
Г у радості, голубе небо, хмари пливуть.
2. Укажіть правильне твердження.
Словосполучення складається з:
А додатків і обставин;
Б головного і залежного слова;
В підмета і присудка;
Г однорідних членів речення.
3. Укажіть правильне твердження.
Спосіб підрядного зв’язку, коли залежне слово вживається в тих самих роді, числі, відмінку, що й головне, називається
А приляганням;
Б уточненням;
В керуванням;
Г узгодженням.
4. Укажіть рядок зі словосполученням, побудованим на основі узгодження.
А Допомагати батькам, полоти картоплю, мріяти про поїздку;
Б волога земля, розцвітати пишно, думати про навчання;
В місто Львів, міська вулиця, дорога до школи;
Г книжкова полиця, весела хата, довга дорога.
5. Складним є речення в рядку:
А Хліб і рушник — одвічні людські символи.
Б Благословенна в болях ран степів широчина бездонна.
В Спинюся я і довго буду слухать, як бродить серпень по землі моїй.
Г Люблю я слухати у полі пісні дівочі на зорі.
6. Укажіть речення зі зворотним порядком слів.
А Густо-пречисто висипали зорі на небі.
Б Степ спочиває, набирається прохолоди після денної сліпучої спеки.
В Осінь на землю тихенько спускається.
Г Відшуміло вже літо, і осінь прийшла.
7. Установіть відповідність між словосполученнями і їхніми видами за способом вираження головного слова.
1
дієслівні
А
Працювати з батьком, радіти за неї,
2
іменні
тричі повторити.
3
прислівникові
Б
Дуже голосно, недалеко від школи,
угорі над головою.
В
Хтось із учнів, сумлінно працювати,
здатний працювати.
Г
Затишна галявина, посивілий степ,
життєрадісна молодь.
8. Установіть відповідність між другорядним членом і реченням із ним.
1
додаток
А
А дитя осталось, плаче бідне...
2
означення
Б
Пілікає нудно десь гармошка.
3
обставина
В
Так, ти богиня!
Г
Праця чоловіка годує, а лінь марнує.
9. Виконайте синтаксичний розбір речень.
Десь тополі дзвенять у небі України. (П. Перебийніс)
Любіть Україну всім серцем своїм і всіми своїми ділами! (В. Сосюра)
ВАРІАНТ ІІ
1. Укажіть рядок, де нема словосполучень.
А Світлі ріки, менш уважний, ліс шумів;
Б воркування горлиць, дуби крислаті, прилітає осінь;
В цикання дроздів, буду малювати, бережи природу;
Г до школи, вечір і ранок, молодь відпочиває.
2. Укажіть рядок, у якому названо способи зв’язку слів у словосполученні.
А Відокремлення, звертання, уточнення;
Б чергування, сполучення, написання;
В узгодження, керування, прилягання;
Г вживання, членування, означення.
3. Укажіть, у якому рядку у всіх словосполученнях зв’язок керування.
А Передбачати погоду, пливти до берега, любити Батьківщину;
Б сидіти на стільці, швидко бігли, рання весна;
В написаний лист, присів відпочити, доручити справу;
Г берег річки, тяжко від задухи, прогулянка верхи.
4. Укажіть розповідне речення.
А Хто ж од нас у світі дужчий?
Б Зоре моя вечірняя, зійди над горою.
В Чи совам зборкати орла?
Г Ставні берези вздовж дороги обабіч стали в два ряди.
5. Укажіть речення зі зворотним порядком слів.
А Мирослава впала на ноги, не пускаючи своєї зброї.
Б Лось стояв між деревами недалеко від просіки...
В Сергій ішов вулицею поволі.
Г Хтось берізоньку високу ранив на обочині, покотились краплі соку в трави потолочені.
6. Укажіть, у якому рядку в усіх словосполученнях спосіб зв’язку прилягання.
А Зустріч із товаришем, бажання працювати, прикрашений квітами;
Б співають ідучи, дуже радий, писати красиво;
В тихо шумлять, підійшли до машини, голосно співає;
Г наша школа, щось цікаве, синіючий обрій.
7. Установіть відповідність між словосполученнями та їхніми видами за способом вираження головного слова.
1
дієслівні
А
Бажання працювати, любов до батьківщини, ковдра з вовни.
2
іменникові
3
прислівникові
Б
Трохи повільно, надзвичайно сумлінно, лежати внизу.
В
Прочитати братові, плакати тихо, співати з усіма.
Г
Комусь із нас, зупинитися під Харковом, керувати фірмою.
8. Установіть відповідність між другорядним членом і реченням із ним.
1
додаток
А
Нещастя об’єднує людей.
2
означення
Б
Дорога й праця — сестри рідні і бла
3
обставина
говісниці живі.
В
Починалось літо.
Г
Надворі почало свіжішати.
9. Виконайте синтаксичний розбір речень.
Стрічний вітер навіть воронові дошкуляє. (Нар. творч.)
У розчинене вікно пливуть медові пахощі розквітлих акацій. (П. Колесник)


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу